För dig som syr själv:

Missa inte våra samköp av roliga & nödvändiga saker för att kunna sy dina egna tygblöjor m.m!

Mer om hur ett samköp går till kan du läsa om längst ner i bloggen.

onsdag 18 mars 2009




Äsch, när jag ändå är på G kan jag visa hur det ser ut i de olika stadierna av blöjproduktionen ;) Naturligtvis kommer bilderna i fel ordning så ni får scrolla & läsa baklänges :)

Först hur det ser ut efter jag klippt & ritat ut var knapparna ska sitta..här "ihopgemade". Jag använder gem istället för att pillra med nålar.

Sedan ihopsydda blöjor som väntar på knappning. Senaste veckan har jag varit så duktig så jag har knappat 1-2 blöjor på morgonen innan barnen ska köras till dagis! Men sen har det varit si & så med produktiviteten under dagen, men det är väl så när man är deprimerad antar jag :/

Tredje bilden visar färdigknappade blöjor som väntar på att bli färdigsydda. När jag kommit till detta stadiet tar det mig ca 15 minuter att sy färdigt..under förutsättning att maskinen INTE krånglar & att jag får sy ostört, vilket jag sällan får. Oftast klättrar minst ett barn på mig medan jag syr ;)

Inga kommentarer: